osobní
automobily

nákladní vozy zemědělské stroje

Jak naše pláště nejlépe využít


Proč protektorovat pneumatiky?

  • zaplatíte nejnižší možnou cenu za velice spolehlivý a prověřený produkt
  • prodloužíte životnost koster pneumatik – oddálíte jejich komplikovanou a nákladnou likvidaci

    Jednoduše tedy nákupem protektorovaných pneumatik resp. protektorováním ušetříte své finanční prostředky a navíc velmi prospějete životnímu prostředí !!!


[ Nahoru ]

Obecná doporučení k používání pneumatik

Obecnou a prvořadou zásadou je vždy slušné a šetrné zacházení (platí pro nové i protektorované pláště). V úvodních několika stech kilometrech věnujte Vašemu novému protektorovanému plášti zvýšenou pozornost, seznamte se s jeho jízdními vlastnostmi a dejte mu čas, aby se "usadil" a povrch běhounu se stabilizoval. Nezapomeňte, že nesprávný tlak v pneumatice vede ke snížení její životnosti a často také k jejímu vážnému poškození a že pro pneumatiku je vždy prospěšný stálý a vyvážený styl jízdy. Kontrolujte prosím své pneumatiky (zejména tlak) každých 14 dní.

Pneumatiky pro daný typ vozidla určuje výrobce vozidla. Na vozidle smějí být s výjimkou nouzového dojetí současně použity jen pneumatiky stejného rozměru a konstrukce. Na  nápravě pouze pneumatiky stejného rozměru, konstrukce, druhu a značky. V případě zimních pneumatik doporučujeme z bezpečnostních důvodů tyto používat vždy na celém vozidle.
Zimní pneumatika pro osobní vozidla ztrácí svoje speciální vlastnosti při poklesu hlouby drážky dezénu pod 4 mm.

[ Nahoru ]

Osobní automobily

Letní pneumatiky (celoprotektory - technologie "za tepla")

V období jaro-podzim pro osobní vozidla s převážně městským a příměstským provozem ale i pro ostatní provozy např. po dálnicích apod. při běžně dosahovaných rychlostech do 160, 170, 180 a 190 km/hod. Kilometrový výkon cca > 40.000 km (vždy závisí na mnoha faktorech jako je např. pravidelná kontrola pneumatik a vozidla, styl jízdy, provozní podmínky atd.). Pneumatiky pro osobní automobily v letním provedení obzvlášť doporučujeme hustit inertním plynem, který jednak zamezuje jejich přehřívání za provozu a dále má velice příznivý vliv na stálost  tlaku.

  • Námi testováno na vozidlech Škoda Forman, Felicia, Fabia a Ford Fiesta  na různých druzích komunikací, při různé zátěži a provozních podmínkách.

Zimní pneumatiky M+S (celoprotektory - technologie "za tepla")

V zimním období (při trvalém poklesu teplot pod +70 C) pro osobní vozidla s převážně městským a příměstským provozem, dále pak s provozem v horských oblastech ale i po dálnicích apod. při běžně dosahovaných rychlostech do 160, 170, 180 a 190 km/hod. Pokud jsou používány skutečně pouze pro zimu (je použita "měkčí" zimní běhounová směs) a s optimálním využitím, je jejich kilometrový výkon cca > 40.000 km. Pokud jsou používány v průběhu celého roku (v tomto případě opět doporučujeme hustit plynem) je jejich kilometrový výkon cca > 35.000 km. Jsou naprosto bezproblémové a maximálně využívány v celé evropě.

  • Námi testováno na vozidlech Škoda Forman, Felicia, Octavia Combi 1.9 TDI, Renault Espace a Audi A6 2,5 TDI Avant na různých druzích komunikací, při různé zátěži a provozních podmínkách.

Návod na použití - pneumatiky pro osobní automobily Dokument PDF

[ Nahoru ]

Nákladní automobily

Diagonální pneumatiky (protektory - zejména technologie "za tepla")

Pneumatiky, které jsou snad přímo určeny k protektorování technologií "za tepla v lisu". Jsou to zkrátka opravdu téměř bezproblémové "držáky" s dlouholetou tradicí v protektorování. Jsou vhodné zejména pro nákladní vozidla s převážně městským a příměstským provozem a pro častou kombinaci s provozem mimo zpevněné vozovky (stavebnictví) při dosahovaných rychlostech do 100 km/hod. Pokud slouží svému účelu, je jejich kilometrový výkon cca > 30.000 km. Ovšem samozřejmě, že na "skládkové" Tatře se sjedou rychleji než na "pekařské" Avii. Někteří zarytí "aviatici" tvrdí, že na našem protektoru „nadrandili“ neuvěřitelných 90.000 Km což je při ceně protektorování rozměru 6,50-20 kolem 1.200,- Kč (bez DPH) velmi slušný výsledek. Kvalitní kostry lze protektorovat opakovaně.

  • Námi testováno na Avii a Tatře (sklápěč) na různých druzích komunikací, při různé zátěži a provozních podmínkách.

Radiální pneumatiky (protektory - "za tepla" i "za studena")

Pneumatiky, které jsou určeny pro veškerou silniční nákladní dopravu i v kombinaci s provozem mimo zpevněné vozovky.  Bývají daleko choulostivější na nešetrné zacházení,  jejich výběr je tedy komplikovanější a musí být pečlivější než u pneumatik diagonálních. Pokud je však kvalita kostry dobrá, což prověřujeme na vysokotlakém zkušebním stroji MATTEUZZI, je jejich užitná hodnota velmi vysoká a jízdní vlastnosti vynikající. Kvalitní kostry lze u nás opět protektorovat opakovaně (rozumí se i po "studeném" protektoru). Radiální pneumatiky pro nákladní automobily protektorujeme technologií "za tepla" i "za studena".

  • "Za tepla" námi testovány na Liaz 110 při různé zátěži a provozních podmínkách.
  • "Za studena" námi testovány na Tatra-MIX  na různých druzích komunikací, při různé zátěži a provozních podmínkách.

[ Nahoru ]

Tyto informace jsou uvedeny s ohledem na ročně prováděné zkoušky plášťů v předepsaných zkušebnách, vlastní výrobní a provozní zkušenosti a zkušenosti našich zákazníků.

Aktuality

Vyhledávání